Live Update #13g: テストサーバーへ導入!…ナレッジブックに並べ替え機能

投稿日時: 2005-9-8 12:04

猫

Blackguard says:

注意: 現在、ステルスは正しく機能しません。気付いているので、できるだけ早く修正する予定です。

*** ヘッドライン ***
- 簡単にナレッジブック([k]キー)を並べ替えることができます!

*** ナレッジブック ***
- 正順・逆順に、名前、レベル、カテゴリでナレッジブックを並べ替えることができます。
- 好みに応じて、アイコンのレイアウトをジグザグ、ダウン、アクロスのパターンにアレンジできます。
- ジグザグ: これはデフォルトの並び順です。
1 2 9 10
3 4 11 12
5 6 13 14
7 8 15 16
- ダウン: 最初にアイコンは下へ並び、次の列の先頭へ続きます。
 - アクロス: 最初にアイコンは横切って、次の行の左端へ続きます。
- 以下の高度なナレッジブックの並び替えコマンドが利用可能です:
- /knowledgewindow_sort <本の種類> <並び替え> <逆順> <出力>
本の種類 = 0 - スペル, 1 - アーツ, 3 - トレードスキル
並び替え = 0 - アルファベット順, 1 - レベル順, 2 - カテゴリ順
逆順 = 0 しない, 1 逆順にする
出力 = 0 - ジグザグ, 1 - ダウン, 2 - アクロス
- /knowledgewindow_swap <本の種類> <ページA> <ページB>
本の2つのページを入れ替える
本の種類 = 0 - スペル, 1 - アーツ, 3 - トレードスキル
ページA = 1 から N
ページB = 1 から N
- /knowledgewindow_insertblanks <本の種類> <ページ> <開始> <順序> <数>
ナレッジウィンドウに空白を挿入する
本の種類 = 0 - スペル, 1 - アーツ, 3 - トレードスキル
ページ = 1 から N
開始 = 順序フラグに応じた開始するスロット(1-16)
順序 = 0 - ジグザグ, 1 - ダウン, 2 - アクロス
数 = 挿入するスロットの数

*** デュエル ***
- フィアをされて、デュエルのリングの外になると、利用可能な時間の量は増加します。
- ルート、スタン、チャームをされても、利用可能な時間の量は変化しません。
- これらのいずれの効果もなく、デュエルのリングの外になると、タイマーがカチカチとダウンします。
- 不戦敗になってしまう前に、デュエルのリングへ戻らなければならない時間を教えるビジュアルなインジケーターがあります。
- 相手の一人がリングの外へ走ったり、降参したりして負けた場合、賭けられたアイテムがもう取引中にスタックすることはありません。
- デュエルの間も、ターゲットのターゲット(Implied Targeting)は正しく動作します。
- タブキー([TAB]キー)は、デュエルの相手のプレイヤーをターゲットします。
- デュエルの間に、/duel_accept、または/duel_delineと入力した場合、デュエルのリングが消えることはもうありません。
- デュエルの間は、他のプレイヤーをグループに誘うことはできません。

*** エンカウンターロック ***
- 交戦したときに、エンカウンターを自動的に/lockするグループオプションがあります。

*** メンター ***
- メンターした際に、再び装備は正しくスケールされるはずです。

*** クエスト ***
- 世界中で見つけられるロア&レジェンドのアイテムは、新しいブックシステムに基づくでしょう。現在、ロア&レジェンドのクエストに取り組んでいるプレイヤーは、現在持っているアイテムのバージョンで続けることができます。以前にこれらのクエストを完了してしまったプレイヤーのための取り替えは、商人が準備されるでしょう!
- ネトルヴィル・ハヴェルのVida Sweepsは、ケイノス、フリーポートのどちらの市民とも会話します。

*** アイテム ***
- アイテムの調べる情報で表示されるアイテムのレジストの値は、アイテムを装備したときにキャラクターへ追加される量と一致するはずです。

*** ハウス ***
- 購入、維持、ステータスコスト、ステータス維持についての家の価格は、現実的な価格をもっと反映するように変更されました。

*** コマンド、操作、UI ***
- "Enable Target Nearest with Autoattack"と呼ばれるオプションがあり、利用可能にすると、オートアタックをONにしたときに自動的に近くのNPCをターゲットします。
- メンテナンスとエフェクトのウィンドウは、スクリーン上の位置とサイズに応じて、アイコンを詰め込みます。したがって、あまり邪魔にはならないでしょう。

*** UIファイルの更新 ***
eq2ui_mainhud.xml
eq2ui_mainhud_knowledge.xml
eq2ui_mainhud_knowledgesort.xml
eq2ui_mainhud_persona.xml
eq2ui_mainhud_effects.xml
eq2ui_mainhud_maintained.xml

*** 戦闘変更 ***

一般的な変更:
- スペルやアーツがターゲットに着弾しない場合、ビジュアルとサウンドの効果は、もう再生されません。
- 物理的な継続ダメージ効果が続いているとき、(その効果ごとに)もうターゲットに武器を振ることはありません。
- レベル7以下のキャラクターは、はるかに少ない蘇生の後遺症ペナルティを経験します。
- ファイターとプリーストのグループバフの範囲は、もっと調和するようになりました。
- ターゲットから確認を必要とするスペルは、術者が死んでいる、もしくはスペルの範囲外である場合、もう蘇生を参照することはないでしょう。
- ときどき、グループメンテナンスバフが、グループメンバーへの適用から妨げられる問題は正しくなりました。
- 60度ではなく、120度の範囲で、ターゲットの背後が考慮されます。
- 有益なメンテナンス型スペルは、スペルを維持する間、ターゲットとグループでいることが必須です。
- ルートスペルは調整されました。クラスにルートスペルがあれば、更新された機能のために調べてみてください。
- タウントは、それほどレジストされないはずです。
- DoTダメージは調整されました。ほとんどの継続ダメージスペルは、そうであるよりも、わずかに多くのダメージを与えていました。
- スペルとアーツは、調べる情報で指定されたダメージの範囲内で、はるかにヒットしやすくなります。(NPCに著しく軽減される代わりに)
- インターラプトは、それほど頻繁に起きないはずです。
- すべての単体ターゲットのキュアは、20メートルの範囲があります。
- 戦闘中のヘルス、およびパワーのリジェネレーションは、最大値の1%から、10レベルごとに1ポイントずつの固定値(+アイテムとスペルから得られる値)へ減少しました。
- アーマーのベースとなる軽減と回避は減少しました。
- アーマーの質(トレジャード、レジェンダリ、フェイブルド、など)は、もう攻撃を避けるチャンスに影響しません。
- アクセサリーは、もうどのような物理軽減も持ちません。
- ベースとなる受け流し(Parry)は、20%から10%へ減少しました。
- カイトとタワーシールドのベースとなる軽減値は、10%へ減少しました。
- 新しいレベル50〜60のアビリティは、意図されたレベルに割り当てられました。
- 有益なメンテナンス型のグループスペルとアーツは、より大きなエリアに影響するはずです。

属性とスキル:
- 属性、防御(Defense)、受け流し(Parry)、かわし身(Deflection)、フォーカス(Focus)、詠唱スキルをバフ、デバフすることは、さらに重要な効果があります。
- レベル30以上のプレイヤーキャラクターとNPCは、より大きなヒットポイントプールがあります。
- スペルダメージに対する知性(INT)の影響は、メレーダメージに対する腕力(STR)と同等であるように増加されました。
- 英知(WIS)と敏捷性(AGI)の効果は、他の属性の効果にもっと適するように、わずかに減少されました。
- 受け流し(Parry)スキルのバフとデバフの効果が増加したので、防御(Defense)スキルのバフとデバフの効果は、減少しました。これによって、防御(Defense)、受け流し(Parry)、かわし身(Deflection)のバフ、デバフは、ダメージ回避について、総合的に同じ効果を持つ結果となります。
- すべてのアイテムのレジスト値(炎熱、冷気、毒、病気、魔法、神聖、精神)は、50%減少しました。
- ターゲットのCon色は、攻撃を当てるための攻撃者のチャンスについて、さらに実質的なインパクトがあります。低いCon(低めの青、緑、灰色)はヒットが容易ですが、高いCon(高めの黄色、オレンジ、赤)はヒットが困難です。

ヒロイックチェイン:
- すべてのクラスのヒロイックチェインのスターターは、レジストなし、インターラプトなし、フィズルなしに設定されました。

NPC:
- 非ヒロイックNPCのオートアタックのダメージは増加しましたが、スペルとアーツのダメージは減少しました。
- ヒロイックとエピックのクリーチャーは、さらにオートアタック、スペル、アーツのダメージを与えます。
- NPCは緑色からオレンジ色まで、難易度がもっとスムースに移行します。

ペット:
- メンテナンス型のペットバフは、ゾーンやログアウトの後も持続します。
- チャームされたペットは、チャームに使われたスペルの質のレベルに基づいて、スペルを詠唱したり、ダメージを与えたりします。
- チャームされたペットが逃げ出すチャンスは、チャームに使われたスペルの種類に対するレジストの値に基づきます。
- ペットは、プレイヤー自身が届かないNPCをもう攻撃することができません。
- 集中砲火と群れのペットのヒットポイントは減少しました。ただし、直接ターゲットされない限り、範囲スペルの影響を受けることはないでしょう。

毒:
- スカウトの毒は、メレー戦闘で発動したときに、もう完全にレジストされることはありませんが、ダメージは軽減される場合があります。
- 毒は、記述的なProcメッセージを表示し、もう"毒"と発言することはありません。

レジスト、フィズル、インターラプト:
- すべての敵対的な(非メレー)スペルは、完全にレジストされるチャンスがあります。
- ダメージスペルは、他の種類のスペルより、レジストされるチャンスが低くなります。
- スペルがすべてのターゲットにレジストされる場合、術者は完全なパワーコストを支払います。ただし、リキャストタイムは、通常の半分、もしくは3秒の、どちらか大きいほうに減少するでしょう。
- レジストのチャンスは、スペルダメージの種類に対するターゲットのレジスト、スペルによって使われるプレイヤーの詠唱技術のスキルレベル(Ministration、Ordinationなど)、スペルの質(初級1、中級1など)に基づきます。
- 非ダメージスペルの効果(スネア、スロウ、デバフなど)は、もう軽減されません。ダメージのスペル、アーツを除き、スペルが着弾すれば、スペルのしらべる(Examine)の情報で一覧される完全な効果があります。
- 戦闘中に詠唱する有益なスペルだけが、フィズルのチャンスがあります。
- フィズルのチャンスは、スペルによって使われるプレイヤーの詠唱技術のスキルレベル(Ministration、Ordinationなど)、スペルの質(初級1、中級1など)に影響されます。
- 詠唱中にインターラプトされるチャンスのベースは、減少されました。

スタンス:
- すべてのファイターとローグのスタンスは、5秒リキャスト、0.5秒キャスト、Conc(0)で、次のスタンスを詠唱したときに、以前のスタンスを上書きします。
- ファイターの防御的なスタンスは、より少ない物理ダメージの軽減を提供し、より大きな攻撃ペナルティがあります。
- ファイターの攻撃的なスタンスは、攻撃に増加したボーナスと、急激な防御ペナルティを提供します。
- スカウトの防御的なスタンスは、DPSと攻撃スキルにペナルティがありますが、防御の利益は増加しました。
- スカウトの攻撃的なスタンスは、増加された攻撃スキルとProcがありますが、急激な防御ペナルティがあります。位置の条件は、取り除かれました。
- 他のスカウトがスタンスを受け取るところで、Insatiable Ardorで始まるトルバドール、ダージ、バードのスペルラインは、グループバフに変更されました。トルバドールは防御スキルをバフしますが、ダージは受け流しスキルをバフします。
- ファイターとスカウトの専門トレーニングの選択から、スタンスは取り除かれました。

ステルスとインビジ:
- 灰色である場合、ステルス、もしくはインビジしている相手は常に見えます。
- ステルス、もしくはインビジをしても、相手にとって自分が灰色であるときは、常に見破られます。
- シーステルスを使用したときは、ステルスをしている人物が常に見えます。
- シーインビジを使用したときは、インビジをしている人物が常に見えます。
- インビジとステルスの発見スペルとアーツは、もうアップグレードされません。
- インビジとステルスの発見スペルとアーツは、レベルとともに成長します。
- インビジとステルスの発見スペルは成長するので、多くの無駄なスペルが取り除かれました。
- インビジのスペルは、通常の走行速度の50%〜92%の範囲です。
- ステルスのアーツは、通常の走行速度の50%〜75%の範囲です。
- ステルスは、インビジとスタックできません。それらは相互に排他的です。
- 一部のステルスとインビジのスペルは、他のスペルが取り除かれたので、レベルが変更されました。
- すべてのグループインビジの形式は、30メートルの有効半径があります。

スタン、寝かし、スタイフル、チャームの改良:
- スタン(Stun)と寝かし(Mesmerize)のスペルとアーツは、より短いリキャストタイマーになります。
- 寝かしスペルとアーツは、かなり良くなった効果時間があります。
- チャーム(Charm)は、▲▲▲のConの相手(Heroic)まで影響し、ターゲットに定期的にレジストされるチャンスがあり(おおよそ30秒ごと)、チャームスペルに依存して、8分から15分の間、持続します。(トルバドールのチャームスペルは、それほど長く持続しません。)
- スタイフル(Stifle)は、より短いリキャストタイマーになります。
- クリーチャーの寝かし効果をブレークすると、メッセージが見えるでしょう。
- チャームは正しく機能するはずです。ターゲットがチャームされない場合、スペルが詠唱されることはありません。

宿敵、種族の知恵、専門トレーニング、特長:
- トラッキングスキルのバフは、すべてのトレーニングのオプションから取り除かれました。
- ケラの種族の知恵は、冷気へのレジストを増加します。

アサシンの変更:
- Apply Poison should now work on Bards.
- The Assassin's Mark line has been changed as follows: Reduced reuse to 36s, increased trigger chance to 10%, reduced triggered DoT damage (but it can stack with itself), increased max triggers from 1 to 5.
- The Makeshift Weapon line has been changed as follows: Changed to a ranged attack (does not use ammo), has +50% hit chance, does damage, requires you to be behind or flanking the target, 2s cast, 20s reuse.

バーサーカーの変更:
- Weapon Guard now counter-attacks with a melee attack.
- Berserker Barrage now has a 135 degree arc.

ブリガンドの変更:
- Deceit has been increased to a 25% proc rate.
- The Deceit line has been changed as follows: Duration changed to 60s, power cost increased, haste changed to DPS, proc chance reduced to 20%, reuse increased to 6 minutes.
- The Maddening Throw line has been changed as follows: The damage these spells do has been increased.

ブルーザーの変更:
- The level 30 art Instill Doubt now has a level cap of 50.
- Bruiser combined stances now cost 0 concentration points and provide half the offensive and defensive benefits of the individual stances.

コウアーサーの変更:
- Spell scrolls have been added for Mind Splice.
- The Tyrannical Mind line has been changed as follows: Spells in the line will noticeably improve with level. They are now a 10s reuse 30s duration spell with a recurring Power cost every 5s.
- The Sibyllant line has been changed as follows: They are now a 10s reuse 30s duration spell with a recurring Power cost every 5s. The proc chance has been decreased, but the max triggers has been increased.
- The Empathic Link line has been changed as follows: It will trigger 100% of the time and the reactive damage has been increased.
- The Anguish line has been changed as follows: The power damage/return has been increased, as has the power cost.
- The Instigation line has been changed as follows: Added Intelligence and Agility to this group buff line.

コンジュラーの変更:
- Blazing Presence now costs less power.
- Sacrifice will now have a heal radius.
- Spell scrolls have been added for Spike Earth.
- The hate that Tellurians gain has been reduced.
- The Splinter of Essence spell line now has multiple charges on their summoned items.
- Call of the Hero is again a single-target spell.
- Roaring Flames' AoE damage component has been increased.
- Stoneskin will again protect for three hits.
- The Alluvial Brand line now grants additional Magical mitigation to your group's pets.
- The Fire Seed lines now have an increased proc chance.
- The hate gain associated with innate pet abilities has been reduced.
- The Volatile Refuge line has been changed as follows: Reduced hate gain, increased attack speed penalty slightly, and added 10% to all magical resistances.

デファイラーの変更:
- Suppuration has been moved to level 39.
- Defiler forms no longer use concentration.
- Eerie Avenger should once again be healing the recipient of the buff on death.
- Infestation now deals Poison damage-over-time.
- Spiritual Circle will now ward group members as well as the Defiler.
- The recipient of Tendrils of Terror will now cast the debuff on enemy targets when attacked.
- The Dread Invective spell line has been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration.

エンチャンターの変更:
- Blink is no longer linked to emergency hate reduction spell lines.
- The Breeze spell line has been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration. This also applies to Illusionists and Coercers.

ファイターの変更:
- All mastery strikes have been fixed and rebalanced.
- All primary defensive and offensive stances cost 0 concentration.
- All PC and NPC fighter auto-attack damage has been increased 10%.

フューリーの変更:
- Untamed Shroud has a more effective range for group invisibility.
- The fury damage shield should now work correctly.
- Starburst training will now properly scribe the spell.
- Toxic Quills has been renamed to Toxic Abolishment.
- Fury forms no longer use concentration.
- The target of Feral Vehemence should now receive the heal and agility buff when they die.
- The Savagery spell line has been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration.

イリュージョニストの変更:
- Spell scrolls have been added for Phantasmal Ray.
- The Dynamism line has been changed as follows: Increased trigger chance to 33% and decreased damage so that it procs more frequently but does similar damage over the course of the spell.

インクイジターの変更:
- The counterattack on Coerced Repentance should be doing damage to the target again.
- Act of Belief had its damage increased.
- Contempt has been moved to level 38.
- The Harrowing Inquest spell line has been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration.

メイジの変更:
- The original ward value on Magi's Shielding has been restored.
- Magi's Shielding no longer uses concentration.

モンクの変更:
- Noble Sacrifice has been removed.
- Monk combined stances now cost 0 concentration points and provide half the offensive and defensive benefits of the individual stances.

ミスティックの変更:
- Shadowy Attendant should now be healing a more appropriate amount of health over time to the group.
- Mystic forms no longer use concentration.
- Miasma and Pox will now have double the damage-over-time effects against Nightbloods and Shadowed Men.
- The Avatar spell line has been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration.

ネクロマンサーの変更:
- Spell scrolls have been added for Rotten Blast.
- When viewing your Grim Terror's persona window during combat, it will no longer crash the client.
- The Grisly Brace line has been changed as follows: Reduced hate gain, increased attack speed penalty slightly, and added 10% to all magical resistances.
- Rat Infestation has been renamed to Blighted Pack. The rat pets have been removed and replaced with rotting hounds.
- The Diseased Servant Master I and II versions now summon a fallen hero.
- The Ghastly Stench line has been changed as follows: Reduced casting time to 2s and increased pet damage.
- A new spell line, beginning with Clinging Darkness, has been added. It does disease damage-over-time and reduces movement speed.
- Lich's recurring health cost has been increased slightly, while the damage of its proc has been reduced slightly.

パラディンの変更:
- The Paladin taunt-over-time line of spells had its reuse timer increased to 8 seconds.
- Lay on Hands has been increased in effectiveness.
- Pious Belief no longer expires.
- Divine Favor will once again have a chance to heal the Paladin on a death blow.

プリーストの変更:
- Druid, Shaman, Mystic, and Warden direct heal spells (Minor Healing and Arch Healing spell lines) can now be cast on targets outside of the healer's group.
- All priests will receive the Enduring Breath at level 8 (Single Target, 15 minute duration, castable on members outside of the group, non-maintained). Each subclass will receive a group Enduring Breath in their 20s (Group Buff, no concentration use, unlimited duration).
- The range has been increased from 10m to 20m for Priest Divine Intervention spells.

レンジャーの変更:
- Arrow Flurry's proc now consumes an arrow and use that arrow's damage type.
- The Steady Aim line has been changed as follows: Duration increased to 60s, increased reuse to 4 minutes, added a recurring power cost, decreased DPS bonus, decreased ranged skill bonus. This improves the total amount of additional DPS granted by this ability over a longer period of time.

スカウトの変更:
- All primary defensive and offensive stances cost 0 concentration.

シャドウナイトの変更:
- Catastrophic Slam should now correctly stun targets.
- Shadowknights can now cancel the Grim Sword line of offensive stances.
- Tainted Caress, Cursed Caress and Infernal Caress should once again have a chance to summon a tainted essence into the inventory of the Shadowknight.

サモナーの変更:
- Pet offensive and defensive stances have been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration.

スワッシュバックラーの変更:
- The amount of hate gained when using Feigned Bravado has been reduced.
- Hail of Steel's hate gain has been reduced.
- The False Bravado line has been changed as follows: The hate gain has been reduced.
- The Flamboyant Strike line has been changed as follows: The hate position increase has been removed.
- The Chilling Throw line has been changed as follows: The damage these arts do has been increased.

テンプラーの変更:
- Focused benefaction should now work properly.
- The Protectorate spell line has been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration.

トルバドールの変更:
- The Aria of Excitement line has been changed as follows: The trigger chance has been increased to 30%.
- Precision of the Maestro now has an increased duration and reuse timer.

ウォーデンの変更:
- Tranquilizing Spores should now properly proc.
- Spores should now proc correctly.
- Warden forms no longer use concentration.
- The Instincts spell line has been changed as follows: It is now toggleable and costs 0 concentration.

ウォーロックの変更:
- Aura of Darkness is now properly set to 3 triggers.
- The power consumption on Wicked Gift has been reduced.
- Spell scrolls have been added for Noxious Blast and Dark Siphoning.
- Nil Crystals are no longer classified as No Rent or Temporary.
- The Netheros spell line now has special abilities. The duration has been increased and power cost reduced.
- The Grisly Contract line is now more efficient.
- Null Curses now costs less power.
- The Dark Infestation spell line now has a shorter duration. Its damage has increased and a chance to release swarm pets has been added.

ウォーリアの変更:
- The Hunker Down lines now properly slow the caster.

ウィザードの変更:
- Concussive Wave has been removed.
- Spell scrolls have been added for Plasmastrike.
- The duration of Protoflame has been decreased and its hate gain has been reduced.
- The duration of the Icy Gifts line has been increased.

記事: Test Update #13g - September 07, 2005

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